طراحی و توسعه: نگار عقیق
اهداف آموزش ریاضی از زبان جورج پولیای عزیز، صاحب کتاب زیبای”چگونه مسئله را حل کنیم” و کتاب به مراتب زیباترِ “خلاقیت ریاضی” که یادگاری است ارزشمند…
از دو حال خارج نیست؛
یا حوزه آموزش ریاضی، حوزه تشنه ای است و مملو از مناظر بدیع و بکرِ پنهان که منتظر کشف شدنند، یا من خیلی تشنه ام و شوق نوشیدن و رؤیای سیراب شدن، آسیمه سرم میکند!حرفمان بسیار است و وقتمان اندک! آن قدر اندک که فکر کردن به رعایت سرفصلهای درسی دانشگاهی و خلاصه کردن آنهمه حدیث عاشقی در قالب چند جلسه درسی به درازای نهایتاً یک ترم تحصیلی، بی تابم می کند!
آن قدر راه نرفته و حرف نزده و ذوق نگفته دارم که دچار بحران انتخاب شده ام و برای مدیریت این بحران، دست به دامان خود دانشجوها شدم. عناوین اشتیاقم را روی تخته نوشتم و سهمی از آن را به گروههای مختلف بخشیدم. حالا منتظرم که خودشان بروند، ظرف خودشان را ببرند و سهمشان را بردارند و بیایند و بگویند و با هم بنوشیم و بنیوشیم!حدیث ما حدیث مفصلی است جان دل!
پیش از آنکه شرح این حدیث در گفتگوهای کلاسی برود، بد نیست که لختی در محضر جورج پولیای عزیز باشیم که پنجاه سال پیش از این، با زبانی دلنشین، در مقام عشق بازی با ریاضیات و حل مساله بر آمده و پس از نیم قرن صدایش به گوش ما رسیده است…
ساده، روان و خواستنی…