طراحی و توسعه: نگار عقیق
از آنجا شروع کردیم که ریاضیات “چیست” و طی این سالها کدام روی ریاضیات را بیشتر نشانمان داده اند؟و سعی کردیم پرده از رخسار نیمه ی پنهان ریاضیات برداریم و دلمان تازه شود!از این گفتیم که اصلا “چرا” باید ریاضی را دانست و توانست!؟ اگر نه ریاضیدان باشیم و نه ریاضی خوان، چه بلایی قرار است سرمان بیاید و اگر خواندیمش و فهمیدیمش کجای دنیا را گرفته ایم؟
توی همین پیچ و خم ها بودیم که سر از “حل مسئله” در آوردیم و سر راهمان سلامی هم به پولیا و شونفلد عرض کردیم!
“مسائل بازپاسخ” را به عنوان یکی از تازه واردهای دوست داشتنی به حوزه آموزش ریاضی به جمعمان دعوت کردیم و حالا روزهای آخر آبان را با “طرح مسئله” به سر خواهیم برد، که این روزها برای خودش طرفداران پر و پا قرصی به هم زده است!
طرح مسئله ریاضی در مدارس ابتدایی سنگاپور، به ترجمه دکتر ابراهیم ریحانی و خدیجه کریمی کیا، در رشد آموزش ریاضی، شماره110:
بررسی فرایند طرح مسئله در آموزش ریاضی، مجتبی اسکندری و دکتر ابراهیم ریحانی، در دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، سال دوم، شماره سوم: